Azorerne - Sao Miguel 18. juni - 25.juni 2019

Tirsdag 18. juni 2019.
Afgang kl. 05.30 fra Ishøj. Efter check-in og aflevering af bagage gik vi til security. Det gik nemt. Vi købte en morgenbuffet til 199,00 kr. pr. person. Vi skulle helt ud i enden af finger A til gaten. Flyveturen var fredelig og tog 5 timer og 25 minutter. Bus og guide var der, da vi ankom. Så af sted til hotellet. meget dejligt hotel. Vi havde både balkon og havudsigt. Vi boede på 5. sal. Aftensmaden købte vi på hotellet. Det var en lækker buffet med vin. Prisen var den samme, som vi havde betalt for mogenmaden. Efter maden gik vi en tur til havnen. Ned ad bakke hele vejen, men vi skulle jo også hjem igen. Det gik nu forholdsvis nemt, og vi var på hotellet kl. 21.00.
Onsdag 19. juni 2019.
Vi vågnede kl. 05.30 og stod op. Vejret var skønt på balkonen. Morgenmaden var kl. 07.00. Lækker morgenbuffet, men kaffen kunne kun drikkes med mælk. Efter dette måtid gik vi til Parque Atlantico. Det er et stort butikscenter, deer ligger bag vores hotel. Der fandt vi et supermarked og provianterede. Efter en tur rundt gik vi tilbage til vores balkon. Frokost blev en stor tomat med salt og en øl. Vi skulle på jeep safari kl. 14.30. Vi blev afhentet på hotellet. Vi kom rigtig rundt steder, hvor busserne ikke kan køre. Det var en dejlig tur. Vi kørte til tvillingesøerne. Den ene blå og den anden grøn. Vi havde flere stop undervejs med fantastiske udsigtspunkter. Vores guide og chauffør hedder Paolo og er 23 år. Vældig serviceminded.  Han kom med en god joke: Alle bønder har brogede køer og altid en brun ko. Det er til chokolademælk. Da turen var færdig bad vi om, at blive sat af ved Parque Atlantico. Vi ville spise til aften der. Vi fik dejligt oksekød med ris og fritter. På kødet var der hvidløg, og dertil fik vi et glas øl. Billigt kun 8 ½ € per person. Jeg havde lidt problemer med det ene knæ. Jeg vred det, den første gang vi skulle ud af jeepen. Det gik dog hurtigt over.

Feriebarn slapper af

Estrilizia

Vores sjove bryllupsbillede - Det var kun en joke

Værelset

Balkonen

Kig fra balkonen

Indgangen til Hotel Sao Miguel Park

Receptionen

Jeepen vi var på tur med

Hortensia

Meget dårligt cafeteria i Sete Cidades

Den første rundkørsel

Den blå og den grønne sø

Konge udkigspunktet
Torsdag 20. juni 2019
Mit knæ drillede. Jeg ville slappe lidt af, og Knud ville på havnen. Han fandt det sted, vi skulle på bussen søndag. Da han kom tilbage tog vi en øl og en time på øjet. Vi havde bestemt, at aftensmaden skulle foregå på havnen. Vi gik derned og fik et rigtigt godt måltid med sværdfisk. Knud var den ædle giver denne aften. Jeg lovede at give en taxa tilbage til hotellet. Den koster fast pris 5 €. Vi ville i baren og have Gin og Tonic. Den var stor og god.
Fredag 21. juni 2019.
Det regnede, da vi vågnede. Efter morgenmaden var det stilnet lidt af, så vi traskede til det store marked. Vi købte nektariner, tomater og ananas. Mens vi gik derinde styrtede det ned med regn. Vi gik en tur og så både kød og fiske afdelingen. Nu stilnede regnen lidt af igen, og vi blev enige om at gå hjem. Vi havde glemt vor Arnbitter om morgenen, så den tog vi ved hjemkomsten.  Vi så cykelløb på TV. Efter dette gik Knud i centret efter ost. Jeg gik den modsatte vej. jeg søgte et museum, men fandt det ikke. Da vi var tilbage gik vi i baren. Her prakkede de os en sangria på. Den var lavet på hvidvin og fersken. Den var god. Vores aftensmad indtog vi i baren. Det blev til sandwich, og derefter vores G/T til musik i baren.

Vores svømmepøl

Byporten

Kirken - Matriz de Sao Sebastiao

Torvet udenfor kirken

Menukort til vores fiskerestaurant

Ved den grønne dør er indgangen til restauranten

Inde i restauranten

Havnen

Sjov bil parkeret på havnen

Vore G/T

Baren vi nød dem i

Hotellet har mange sjove ting udstillet

Lørdag 22. juni 2019.
Morgenmad og Arnbitter. Knud gik til vestsiden af Ponta Delgada, hvor han mødte en fisker. De fik en øl sammen. Jeg var på kulturel tur. Jeg fandt det museum og jesuitterkirken, jeg ikke fandt dagen før. Det koster 2 € at komme ind. Det var ikke så flot, som jeg havde ventet. Kl. 12.00 gik jeg i baren og købte dagens suppe. Knud returnerede mens jeg sad i baren. Vi fik en øl, og derefter gik vi på balkonen. Jeg læste og Knud tog kikkerten og så efter liv på havet. Vi gik i baren til eftermiddgskaffe. De kan nemlig godt lave god kaffe. Vi havde aftalt, at vi skulle spise aftensmad på en restaurant i centrum af byen. Den hedder Casa da Rosa. Knud spiste tunbøf og jeg spiste laks. Efter måltidet tilbage til baren på hotellet. Vi skulle have vores godnat drink. Pludselig kom et hold folkedansere. De sang og dansede. God underholdning. Det krævede godt nok en ekstra G/T.
Søndag 23. juni 2019.
Efter morgenmaden gik Knud. Jeg gik ikke før kl. 10.00. Jeg ville finde en park tæt ved vort hotel. Den hedder Parque Antonio Borges. Meget smuk park og meget speciel. Den har mange raviner og grotter med flagermus. Da knud kom hjem tog han en lur. Vi skulle på bustur om eftermiddagen. Vi gik til opsamlingsstedet. Turen gik til tvillingesøerne. Vi havde set det meste på vores jeep tur. Vi stoppede ved en ananas gård. Alle disse frugter bliver dyrket i drivhus. Udsigten til de to søer er ved Konge udsigtspunktet. Fra søerne kørte vi til en tredie sø Santiago søen. Igen havde vi stop i Sete Cidades i samme dårlige cafeteria. Den har dårlig betjeneng og mangler varer. Jeg besøgte kirken og Knud gik til søen. Efter Sete Cidades gik turen til Klosterklipperne. Derefter gik det hjemad. Vi spiste i fiskeresauranten igen. Denne gang fik Knud laks og jeg fik spid med blæksprutter og rejer.

Så til musset og Jesuitterkirken

Porten til kirken

Inde i kirken

Disse billeder er så fra museet med samme indgang

Alle de trapper skulle jeg op og ned ad

Stadig på museet

Hygge

Folkedanserne

Musikken i baren

Parken med de fine raviner og grotter

Manden parken er opkaldt efter

Godt cafeteria inde i parken

Løsgående ænder

Denne kæmpe trærod er et særsyn

En af grotterme med flagermus

Høns var der også i parken

Firben på havnekajen

Videre til Klosterstenene

Hottentot og Inga - han bliver kaldt Nico
Mandag 24. juni 2019.
Jeg skal på heldagstur. Knud bliver hjemme. Morgenmad og afgang til havnen, hvor turen starter. Vi skal til Lagoa do Fogo også kaldet Ildsøen. På vej dertil stoppede vi ved et keramisk værksted, hvor alt bliver håndlavet. Derefter gik turen til søen. Efter søen skulle vi til de varme kilder, hvor man kan bade. Nogle fra bussen hoppede i, men jeg tog et rundkig og gik på toilettet. Der var en kilde med kogende vand. Efter at have set kilderne gik jeg ud til en kiosk, som solgte is, øl og mange andre ting. Jeg kom i godt selskab med nogle fra Aalborg. Frokosten foregik i Ribeira Grande. Tre retter med øl/vand eller vin. Dejlig mad og god vin. Efter frokosten skulle vi på likørfabrik. Jeg smagte en enkelt ananaslikør, men det er alt for sødt.  Vi var tilbage kl. 17.00. Jeg tog en taxa til hotellet. Vi havde aftalt at spise i baren. Det blev dog ikke til meget.med maden, men vi fik en del G/T. Vores Perletand tjener Samuel var tilbage efter et par fridage. Vi hyggede os og gik tidligt i seng.

Tirsdag 25. juni 2019.
Hjemrejse. Vi blev hentet kl. 10.30. Det gik fint men flyet var lidt forsinket. Det indhentede vi dog på hjemvejen. Brune kom og hentede os.

Vores guide Simon - dygtig og sød

Fra keramiker værkstedet

Her males kakler

Gamle servantesæt - ikke tit man ser dem

Lagoa do Fogo

Mere fra Ildsøen

Badende ved de varme kilder

Kogende vand i denne kilde

Stranden ved Ribeira Grande

Torvet i Ribeira Grande

Likørfabrikkens udsmykning udenfor

Her sættes etiketter på flasker