Bangkok 2008

Torsdag den 20. november tog vi af sted til vores store Fjerne Østen tur.  Vi satte kursen mod Diner's Lounge så snart vi var checket ind, men den lukkede klokken 2100. Nå, vi fortsatte til baren, hvor Palle gav en drink. Vi fløj Business Class, så vi havde det herligt. Vi kunne ikke komme til at sidde sammen, men det gjorde ikke noget.
Fredag den 21. november klokken 1530 ankom vi til Suvarnabuhmi Airport i Bangkok. Da alle formalia var i orden, og vi havde fået vores bagage, gik vi ud for at finde vores guide Tom. Ham kendte vi fra sidste tur til Thailand.  Så gik  turen til Royal River Hotel. Vi havde bestilt og betalt for en buffet middag. Den var bestilt til klokken 2000. Det var mest kinesermad og frisk frugt, og der var kaffe med i prisen.  Det nød vi, og vi fik en  øl til vores mad. Vi gik tidligt i seng, da vi næste dag havde et hårdt program, vi skulle igennem.
Lørdag den 22. november.
Der var vild panik hos pigerne. De havde ikke fået stillet deres ure til Thai tid. Vi bad dem tage den med ro, og så gå ned og få noget morgenmad. Henad klokken ni startede vi så. Vi skulle på sejltur til Bang Yai, med det obligatoriske stop ved templet, som vi også besøgte sidst vi var her.  Jeg ved ikke, hvad det hedder. For dem der gerne vil se billederne fra templet klik her.  Vi så en varan på turen. Det er lidt usædvanligt, men vi var heldige. Efter sejlturen til Bang Yai skulle vi spise frokost på en lokal restaurant. Ved afstigning af båden røg jeg på røv og albuer hen ad kajen. Jeg fik en grim hudafskrabning på den ene albue og et hak i skinnebenet. Nå, men jeg var pinlig ædru, og det er ,hvad der kan ske. Efter frokosten skulle vi på Det Kongelige Bådmuseum. Det er interessant. Og der er mange både der. Normalt ser man det kun udefra. Det er specielt at komme derind. Dem der vil se billederne klik her. Aftenen sluttede med thaimiddag på en af bådene, der sejler på Chao Phraya floden. Denne båd er mere eller mindre kun for thaier.

Her nydes vores thai buffet om bord på skibet, som sejlede i 3 timer, og der var fin underholdning om bord af Ladyboys - se de efterfølgende billeder.

De optrædende er Ladyboys - de er meget dygtige og meget feminine, meget mere end kvinder

Dette er en flyvende papirlygte. Lyset indeni holder den oppe i luften som en varmluft ballon. På næste billede er der tre af slagsen.
Søndag 23. november.
Vi havde en aftale med en chauffør, som skulle køre os til weekend markedet. Det hedder Chatuchak, og der er mere end 8000 boder der. Han ville så vente på os, og vi skulle bare gå til bilen og ringe til ham, når vi ville hjem. Hold op hvor er det stort. Vi travede gade op og ned, og det var brændvarmt. Vi havde en sjov oplevelse med en ung thai pige. Da vi gik forbi, sagde hun til sin veninde noget om farang og noom yai. Jeg vidste det var mig, hun talte om, og betydningen er hvid kvinde med store bryster. Jeg vendte mig om til hende og pegede på hende og sagde "thai noom lek" hvilket betyder - thai små bryster. Hun blev tomatrød i hovedet, og hun vidste ikke, hvor hun skulle gøre af sig selv. Det var hyle morsomt. Det sidste hun havde ventet var en halvgammel dame af hvid race, der kendte lidt til hendes sprog.  Vores aftensmad indtog vi på kajen på hotellet. Det er så hyggeligt, at sidde der. Og der er der ingen karaoke, som der ellers er i en af de andre restauranter.